מה שאתם חייבים לדעת ולא ידעתם לשאול על עולם הקריירה

1.פיתוח קריירה בעולם העכשווי משמעו ניהול ארוך טווח: גיבוש חזון תעסוקתי לטווח הארוך (10 שנים קדימה) וגזירת יעדים לטווח הבינוני (3-5 שנים) ולטווח הקצר (עד שנה ).

2. הייעוד התעסוקתי נמצא במקום בו נפגשים התשוקות שלכם - הבסיס לדברים שאתם ממש אוהבים לעשות או אהבתם בילדותכם עם הכישורים והחוזקות שלכם.

3. עולם העבודה העכשווי הוא עולם של מולטי קריירה - שילוב של מספר עיסוקים / תחומים או חלקי משרה בארגונים שונים או שילוב של שכיר ועצמאי.

4. לעולם התעסוקה יש חוקים וכללי משחק שחייבים להכיר כדי להשתלב בו באופן מיטבי.

5. חיפוש עבודה ( או התפקיד הבא או קידום ) הוא עבודה במשרה מלאה לתקופה מוגבלת !

6. תפקיד קורות החיים הוא להביא אותך לראיון עבודה, יחס המרה של 10 קו"ח לראיון עבודה נחשב יחס טוב.

7. קו"ח חייבים להיות מקצועיים ומותאמים למשרות השונות כדי לעבור מערכות סינון "אכזריות", הדורשות לפחות 80% התאמה ל-6 עד 8 מילות מפתח.

8. כדאי לוותר על תמונה בקו"ח - זה מעורר אסוציאציות שאין לכם שליטה עליהם.

9. בממוצע מקדיש המעסיק / המגייס כ-30 שניות לעיון בקו"ח, 21 שניות מהן מתמקדות בניסיון התעסוקתי ולכן מיקוד הוא שם המשחק.

10. הכנה לראיון עבודה בליווי איש מקצוע, הכוללת התמודדות עם שאלות מאתגרות ומורכבות, היא קריטית. היא תביא אתכם לראיון נינוחים וממוקדים בהבלטת הערכים המוספים שלכם, כך שתהפכו למועמדים מובילים.

11. גם לראיון טלפוני חייבים להתכונן ולכן, אם הפתיעו אותך במקום או בזמן לא מתאימים, או אם אינכם ערוכים, אל תהססו לבקש לקבוע מועד אחר בו תחזרו לפונה.

12. במסגרת ההכנה לראיון עבודה יש לגבש 3 מסרים מקצועיים מרכזיים בהתאמה לתפקיד ו-3 מסרים אישיותיים בהתאמה לאתגרים הצפויים.

13. חשוב לייצר ולמנף קשרים (NETWORKING ) במעגלים החברתיים השונים,76% מהאנשים מוצאים עבודה דרך קשרים רופפים שלא מהמעגל הראשון.

ייצרו לפחות 100 קשרים ראשונים בהם תוכלו להיעזר בתהליך.

14. כדאי להשתתף באירועים / כנסים מקצועיים לפחות פעם בחודש כדי להתעדכן ולהגדיל את ה –NETWORKING.

בהצלחה בנתיב שלכם להצלחה,
דליה מורג