סיפור של הצלחה - גישור משפחתי

החיים לא האירו פנים לצילה (שם בדוי) .לאחר 10 שנות נישואין ושני ילדים היא התגרשה מבעלה ונאלצה לשאת בעול הפרנסה וגידול הילדים. כעובדת מדינה בדרוג בינוני המשכורת אף פעם לא הספיקה לצרכים היומיומיים. ואז היא פגשה באקראי במשה (שם בדוי), אלמן עם שני ילדים והם קשרו את חייהם זה בזו.

מנישואין אלה נולדה להם בת נוספת-יסמין (שם בדוי).החיים החלו לחייך לצילה, בעלה דאג לה ופינק אותה, הפרנסה גדלה והם קנו דירה מרווחת ובנו להם חיים שלווים ונעימים.

ואז,ביום שחור אחד השמים נפלו - משה נהרג בתאונת עבודה, צילה וביתה יסמין הוכו בצער ובהלם.

לא ניתנה להם שהות לעכל ולהתאושש מהמכה הקשה וכבר היה על צילה להתמודד עם החיים ובעיקר עם העול הכלכלי שהלך והכביד.

המטרה החשובה ביותר שלה הייתה להחזיר את החיים למסלולם ולמנוע מביתה יסמין צער ודאגות מיותרות. צילה לקחה על עצמה עבודות נוספות והייתה חוזרת כל יום בשעות הלילה המאוחרות.

יסמין, שלא זאת בלבד שאיבדה את אביה, חשה שאיבדה גם את אימה שנעדרה מהבית. לא היה לה עם מי לשוחח על האובדן הקשה שחוותה והחיים שהשתנו מקצה לקצה.

היא החלה לפתח קשרים רומנטיים עם בחור בעל רקע פלילי, הלכה והתרחקה מאימה ובילתה את רב שעותיה עם משפחתו החמה שקיבלה אותה באהבה.

היא לא ידעה להסביר כיצד זה קרה, אך לעיתים תכופות היא החלה להשתמש בכרטיס האשראי של אימה בלא רשותה ובלי ידיעתה ועל רקע זה התעוררו ביניהן עימותים שהלכו וגברו.

באופן שאינו  הולם אותה היא מצאה עצמה מכחישה ומשקרת לאימה בכל שיחה כשעלה הנושא הזה.

הם הלכו והתרחקו אחת מהשנייה וכאשר נוצרה שיחה או מפגש זה הסתיים בעימות ובקרע נוסף.

צילה שקעה בדכדוך ונואשה - לא זאת בלבד שאיבדה את  את בעלה ועול כלכלי קשה נחת על כתפיה היא עמדה לאבד את ביתה היקרה לה מכל.

היא נזכרה ששמעה משהו על הליך גישור והחליטה לנסות ליישב את הקרע עם ביתה בדרך זו.

היא פנתה אלי נואשת ומהססת וכשביתה יסמין נתנה אף היא הסכמתה להשתתף בגישור - יצאנו לדרך.

במהלך המפגשים סייעתי לצילה להבין שמתוך הקשיים האוביקטיביים והעדרותה מהבית ומתוך רצון לא להקשות על יסמין, היא נמנעה מלשוחח עימה על הקשיים והרגשות שלהן בעקבות האירוע הטראומטי של אובדן האב. .מתוך רצון להגן על ביתה היא הלכה והתרחקה ממנה, ויסמין בדרכה עשתה פעולות שליליות כדי לזכות בתשומת לה האם.

בתום תהליך מרגש וכנה הצלחנו להגיע להבנות ביחס לצרכים של שתיהן לגבי הידוק הקשר וביסוסו על יחסים כנים ופתוחים כולל מחויבות הדדית לבילויים משותפים.

אין ספק שהאם וביתה הרוויחו אחת את השנייה מחדש ונפלה בזכותי זכות עצומה להיות במקום ובזמן ע"מ לסייע להן לבנות את הגשר ולאחות את הקרעים.